ایده ای یافته اید و می خواهید آن را عملی نمایید؟ اکنون زمان آن است که برای خوداشتغالی آماده شوید. برای این کار، ابزاری آزموده شده وجود دارد، طرح کسب و کار: راهنمای شروع کار در آلمان، در این مقاله می توانید مواردی که باید در نظر بگیرید و این که چرا طرح کسب و کار برای بانک ها و سرمایه گذاران مهم است؛ را مطالعه نمایید.

اندیشه های اولیهطرح کسب و کار: راهنمای شروع کاردر آلمان

حتی اگر برای شروع فعالیت های کسب و کار خود عجله دارید، وقت خود را صرف آمادگی نمایید. نباید عجله کنید. در عوض بر طراحی برنامه تمرکز نمایید. تهیه ی طرح کسب و کار قدم به قدم به شما در راه اندازی شرکت کمک می کند. طرح کسب و کار شما برای قانع کردن افراد نسبت به ایده یا طرح شما اهمیت ویژه ای دارد. مثلا بانک ها از روی طرح کسب و کار به ارزیابی امکان وام دهی می پردازند. به علاوه قبل از دریافت ویزا برای راه اندازی کسب و کار در آلمان، نیاز به طرح کسب و کار دارید.

اطلاعاتی که لازم دارید را به دست بیاورید. مشاور می تواند نکات سودمندی درباره ی گسترش طرح کسب و کار به شما ارائه نماید.

برای ایجاد طرح کسب و کار از زبان ساده و ساختاری واضح استفاده نمایید. فهرست بازبینی محتوای معمول طرح کسب و کار به همراه برنامه های کامپیوتری و یک برنامه ی کاربردی برای دانلود در سایت استارت آپ موجود می باشند؛ شما را گام به گام هدایت می کند.

اطلاعات برای بانوان: آموزش مجازی شامل شش درس درباره ی مهم ترین گام های راه اندازی کسب و کار برای بانوان کارآفرین با انگیزه ارائه شده است. به علاوه، آموزش مجازی شامل اطلاعاتی درباره ی تعادل کار و زندگی خانوادگی، راه اندازی کسب و کار پاره وقت و بیمه های شخصی برای بانوان کارآفرین است (آموزش مجازی، فقط به زبان آلمانی موجود است).

 

شایستگی شخصیطرح کسب و کار: راهنمای شروع کار در آلمان

 

گسترش کسب و کار به میزان فراوانی به مهارت های تاسیس کننده ی آن بستگی دارد. به همین علت است که در طرح کسب و کار باید به توضیح شایستگی شخصی بپردازید. در این بخش مهم ترین اولویت، مهارت های حرفه ای شما است. همچنین شما باید هر گونه دانش خاص در صنعت مربوط به کسب و کار و همچنین دانش فنی تجاری خود را ذکر کنید.

لطفا توجه نمایید: در طرح کسب و کار باید نقاط قوت و ضعف مشخص شوند تا بانک از چگونگی فعالیت شما به عنوان کارآفرین آگاه شود. بنابراین خجالت نکشید. تمام مهارت ها و استعدادهای خود را شرح دهید. شاید ملیت شما برای راه اندازی کسب و کار مفید واقع شود؛ زیرا شما مهارت های زبانی و دانش یک کشور را دارید. یا ممکن است مهارت های بین فرهنگی شما عالی باشند. هنگام صحبت درباره ی نقاط ضعف خود واقع گرا باشید و نشان دهید که چگونه می توانید این نقاط ضعف را برطرف کنید.

 

ایده و محصول

 

طرح کسب و کار: راهنمای شروع کار در آلمان

 

حالا اساس شرکت شما: ایده ی کسب و کار. سعی کنید با زبان ساده مخاطب را جلب نمایید. ویژگی جدید یا خاص محصول خود را مشخص نمایید. مزایایی آن برای مشتریان را توصیف نمایید. مرحله ی اجرایی کنونی محصول خود و زمان عرضه ی آن در بازار را شرح دهید. اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را مشخص نمایید.

برای محصولات فنی پیچیده یا محصولاتی که نیاز به تحقیق علمی دارند می توانید مراحل ایجاد محصول را خلاصه نمایید. کدام روش های آزمایش را در نظر گرفته اید؟ آیا خصوصیات فنی خاصی مورد نظر است؟ از فهرست بازبینی سایت استارت آپ برای تایید طراحی مناسب ایده ی کسب و کار استفاده نمایید. سایت به بیان خلاصه ی چند نکته و ترفند برای ایجاد طرح کسب و کار پرداخته است.

 

گروه هدف و رقابتطرح کسب و کار: راهنمای شروع کار در آلمان

 

مشتری پادشاه است: موفقیت ایده ی کار شما به این بستگی دارد که محصول یا خدمتی که ارائه می کنید؛ نیازهای مشتری را رفع کند. به همین علت است که قبل از شروع کسب و کار باید گروه هدف خود را در نظر بگیرید. شما باید با نیازها و خواسته های مشتریان آشنا شوید. به خاطر داشته باشید که این نیازها و خواسته ها ممکن است در آلمان با کشور شما متفاوت باشد. اطمینان پیدا کنید که ایده ی کسب و کار شما برای آلمان مناسب است.

در طرح کسب و کار خود باید وضعیت بازار را نیز شرح دهید. رقیبان خود و قیمت ها ی محصولات و خدمات مشابه را پیدا کنید. هنگامی که این کار را انجام می دهید از خود این سوال اساسی را بپرسید: چه چیزی مرا از رقیبان متمایز می کند؟ یک ویژگی فروش منحصر به فرد برای محصولات و خدمات خود ارائه دهید. تضمین کنید که شما بهترین محصول را ارائه می دهید یا با ارائه ی خدمات بیشتر، یک امتیاز رقابتی فراهم نمایید. در سایت استارت آپ می توانید خلاصه ای از مهم ترین موضوعات مربوط به گروه هدف و تحلیل رقابت را مطالعه نمایید.

 

انتخاب مکانطرح کسب و کار: راهنمای شروع کار در آلمان

 

محل کسب و کار شما کجاست؟ در طرح کسب و کار باید دقیقا توضیح دهید که چرا مکان خاصی را برای کسب و کار خود انتخاب کرده اید. عوامل تعیین کننده، به نوع صنعتی که در آن کار می کنید؛ بستگی دارد.

مثلا اگر قصد دارید فروشگاه خرده فروشی راه اندازی کنید باید مطمئن شوید که خریداران هدف پیوسته به فروشگاه شما مراجعه می کنند. برای کسب و کارهایی مانند تولید محصول، موضوعات دیگری نیز مطرح هستند. آیا مکان مورد نظر فضای کافی دارد؟ آیا دسترسی به مناطق دیگر به آسانی وجود دارد؟ آیا تامین کنندگان به شما نزدیک هستند؟ اگر هنوز مطمئن نیسیتید که کسب و کار خود را در کجا راه اندازی کنید؛ سایت service-bw اطلاعات مفید بیشتری درباره ی انتخاب مکان به شما ارائه می هد. اطلاعات محلی در اتاق های صنعت و بازرگانی موجود هستند. انجمن های بازرگانی می توانند اطلاعات تخصصی مربوط به صنعت را به شما ارائه دهند.

 

بازاریابی در طرح کسب و کارطرح کسب و کار: راهنمای شروع کار در آلمان

 

اگر کسی محصول را نخرد؛ بهترین محصول هم بدون استفاده است. به همین علت است که بازاریابی مناسب نیز باید در طرح کسب و کار گنجانده شود. شما می توانید ساختار ایده ی خود را با چهار عامل که در اهداف بازاریابی مورد استفاده هستند؛ تعیین نمایید: پیشنهاد، قیمت، فروش و ارتباط.

پیشنهاد: ابتدا بیان کنید که محصول شما به چه منظور برای مشتریان سودمند است. به ویژگی فروش منحصر به فرد محصول یا خدمت اشاره نمایید. نیاز به محصول را به طور خلاصه بیان نمایید.

قیمت: سپس توضیح دهید قیمت محصول یا خدمت چه قدر است. اطمینان پیدا کنید که قیمت، هزینه های شما را پوشش می دهد اما بر رقابت نیز تمرکز نمایید. سایت استارت آپ شامل نکات سودمندی برای تعیین قیمت صحیح است.

فروش: در سیاست فروش خود، شما تعیین می کنید که چگونه می خواهید به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید. آیا مشتریان به طور مستقیم به شما سفارش می دهند؟ یا با خرده فروشان در تماس هستید؟ فکر کنید که کدام مسیر فروش مناسب تر است و تصمیم خود را در طرح کسب و کار توضیح دهید.

ارتباط: توضیح دهید که چگونه می خواهید توجه دیگران را به محصول یا خدمات جدید جلب نمایید. برای مثال می توانید روشهای تبلیغاتی سنتی، نمایشگاه های تجاری، تبلیغات یا مذاکرات فروش را انتخاب کنید. در این بخش می توانید درباره ی چگونگی حضور خود در اینترنت توضیح دهید. آیا به چند ایده نیاز دارید؟ پس به سایت استارت آپ نگاهی بیاندازید. این سایت شامل مقدمه ای درباره ی شیوه های جذب مشتری است.

موفقیت بازاریابی شما به مقدار زیادی به ترکیب صحیح مجموعه ای از موارد بستگی دارد. شما باید نقاط تمرکز  در مناطق مناسب را پیدا کنید. برای کسب راهنمایی درباره ی این مطلب به این بخش مراجعه نمایید.

 

کارکنان

طرح کسب و کار: راهنمای شروع کار در آلمان

آیا قصد دارید که از ابتدا کارکنان خود را استخدام کنید؟ یا در شروع کار می خواهید فقط خودتان کار را انجام دهید؟ در هر دو صورت نحوه ی برنامه ریزی برای منابع انسانی باید در طرح کسب و کار شما مشخص شود. گذشته از همه چیز، این موضوع برای سرمایه گذاران احتمالی که سعی دارند از ایده های شما از نظر اهداف و تعهدات مالی آگاه شوند؛ بسیار مهم است.

به این بیاندیشید که در مراحل اولیه، تعداد کارمندان شما چند نفر هستند و با گسترش کار این میزان چه قدر افزایش می یابد و کارکنان شما چه مهارت هایی باید داشته باشند؟ اگر به کارکنان ماهر نیاز دارید باید توضیح بدهید که چگونه می خواهید آن ها را پیدا کنید. همچنین باید به میزان حقوق کارکنان نیز فکر کنید.

سایت کسب و کار شامل نکات بیشتری در این مورد است. مثلا این که چگونه نیازهای کارکنان را تامین می نمایید. برای استخدام افراد به چه نکاتی باید توجه نمایید و چه صفات مدیریتی باید داشته باشید. در مرکز عالی تضمین کارشناسان حرفه ای نکات زیادی را درباره ی استخدام کارمند می آموزید.

 

ساختارهای قانونیطرح کسب و کار: راهنمای شروع کار در آلمان

 

اگر می خواهید کسب و کاری را در آلمان راه اندازی کنید باید ساختاری قانونی برای آن انتخاب کنید. اطلاعات بیشتر درباره ی ساختار قانونی در این سایت تحت عنوان انواع استارت آپ، روش های راه اندازی کسب و کار شما، موجود است.

 

 

 

 

برنامه ریزی مالی

 

جایگاه برنامه ریزی مالی در مرکز هر طرح کسب و کار قرار دارد. از همه چیز گذشته، کسب و کار شما تنها زمانی می تواند موفق باشد که شما بتوانید اهداف سرمایه گذاری خود را تامین کنید وکسب و کار شما  در صورت امکان در بلند مدت سود آور باشد. برنامه ی مالی شما می تواند به بخش های مختلفی تقسیم شود.

 

 سرمایه مورد نیاز: انتخاب چیزی برای سرمایه گذاری

به عنوان اولین گام، شما باید درباره ی سرمایه ی مورد نیاز تصمیم بگیرید. این بدان معنا است که باید مقدار پولی را که برای راه اندازی شرکت لازم دارید؛ روی کاغذ بیاورید. فهرست شما باید شامل تمام هزینه های قبل از راه اندازی کسب و کار شود؛ مثلا هزینه ی ماشین آلات، ساختمان و سایر سرمایه گذاری ها. همچنین شما باید بودجه ای برای مرحله ی آغاز کار در نظر بگیرید که معمولا شش ماه طول می کشد. هزینه ی لازم برای زندگی در این مدت را برآورد نمایید و آن را دست کم نگیرید. سایت استارت آپ الگویی برای برنامه ریزی ملزومات سرمایه و اطلاعات بیشتر را در اختیار شما قرار می دهد.

 

طرح تامین مالی: پول را از کجا به دست بیاورید؟

پس از تعیین مقدار سرمایه ای که لازم دارید، باید ببینید پول را از کجا باید به دست بیاورید. جواب این سوال در برنامه ریزی مالی نهفته است. برای تامین مالی معمولا می توانید از ترکیبی از سرمایه ( ثروت شخصی) و سرمایه ی قرض گرفته شده ( وام بانکی) استفاده کنید. شما باید به طور کاملا دقیق بگویید که به چه مقدار سرمایه نیاز دارید. برای سرمایه قرض گرفته شده، پاسخ احتمالا ساده نیست. از هر چیز گذشته، شما می خواهید از طرح کسب و کار خود برای متقاعد کردن اعتباردهندگان برای دریافت وام استفاده کنید. آن ها باید بتوانند بگویند که شما به چه مقدار سرمایه نیاز دارید.

الگویی برای طرح مالی برای دانلود در سایت استارت آپ موجود است. خطرات احتمالی برای شرکت خود را در نظر بگیرید و بدترین وضع ممکن و در عین حال بهترین وضع ممکن را در نظر بگیرید.

 

بودجه ی نقدی: تعادل هزینه و درآمد

شما باید از بودجه ی نقدی برای پوشش دادن هزینه های راه اندازی با درآمد خود استفاده کنید. شما باید از این بودجه در شش ماه اول یا دوازده ماه بعد از راه اندازی کسب و کار خود استفاده نمایید. درباره ی هزینه ی ثابتی که خرج می کنید؛ بیاندیشید. بهره ی وام بانکی شما چه قدر است؟ قصد دارید برای فروش و بازاریابی چه قدر خرج کنید؟ در بخش هزینه، باید درآمد و سود را مشخص نمایید. برای پوشش دادن زمانی که بیشتر از درآمد خرج می کنید باید ذخیره ی نقدی کافی داشته باشید. برای آگاهی از موضوعات دیگری که برای فراهم کردن بودجه ی نقدی باید به خاطر داشته باشید لطفا به سایت استارت آپ مراجعه نمایید.

 

پیش بینی سودآوری: سود مورد انتظار شما چیست؟

در پیش بینی سود آوری شما می توانید میزان درآمد مورد نظر، هزینه و سود برای سه سال آینده را بیان می نمایید. الگویی در این مورد در سایت استارت آپ موجود است. گر چه شما باید بیشتر ارقام را به طور تقریبی بیان نمایید؛ محاسبات به شما نشان می دهند که آیا سرمایه گذاری در کسب و کار شما ثمربخش است یا خیر. به علاوه، سود مورد انتظار، برای قانع کردن اعتباردهندگان شرکت شما دارای اهمیت است. مشاوره ها از شما برای  پیش بینی سودآوری پشتیبانی می کنند. همانطور که سود خود را برآورد می کنید؛ باید روند کلی در حرفه ی   خود  را در نظر داشته باشید. اطلاعات در مورد روند حرفه ای، در انجمن های صنعتی و حرفه ای و اتاق های صنعت و بازرگانی موجود است. همچنین می توانید وضعیت کسب و کاری مشابه کار خود را بررسی نمایید.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *